Lactulosum Orifarm Forte, 667 mg/ml

Lactulosum Orifarm Forte, 667 mg/ml, syrop. 1 ml syropu zawiera 667 mg laktulozy.

Wskazania: Przewlekłe zaparcia. Encefalopatia w przebiegu niewydolności wątroby (stany przedśpiączkowe i śpiączka wątrobowa).

Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na substancję czynną. Niedrożność przewodu pokarmowego, perforacja lub ryzyko perforacji przewodu pokarmowego (np. ostra choroba zapalna jelit, taka jak wrzodziejące zapalenia okrężnicy, choroba Crohna). Zwiększenie stężenia galaktozy we krwi (galaktozemia).

Podmiot odpowiedzialny: Orifarm Healthcare A/S, Energivej 15,  5260 Odense S, Dania

Zdanie do dodania w przypadku każdego rodzaju reklamy produktu Lactulosum Orifarm Forte:
Tradycyjny produkt leczniczy roślinny z określonymi wskazaniami wynikającymi wyłącznie z długotrwałego stosowania.

Zgodnie z Rozporządzeniem MZ z dnia 07.07.2022 (ogłoszonym 25.07.2022r.) zmieniającym rozporządzenie w sprawie reklamy produktów leczniczych od dn. 26.01.2023r. zostają wprowadzone  w życie trzy alternatywne wersje ostrzeżenia dotyczące reklamy kierowanej do publicznej wiadomości w postaci wizualnej, audiowizualnej i dźwiękowej:

  1. To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Nie przekraczaj maksymalnej dawki leku. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
  2. To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania i tylko wtedy, gdy jest to konieczne. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
  3. To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Zwróć uwagę na przeciwwskazania. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.

Wprowadzona zostaje zasada przemienności. Oznacza ona, że każda nowo opracowana reklama dotycząca danego produktu leczniczego będzie emitowana z wykorzystaniem innego ostrzeżenia, niż ostrzeżenie wykorzystane w reklamie opracowanej i emitowanej poprzednio – z uwzględnieniem posługiwania się wszystkimi rodzajami w/w ostrzeżeń.
W związku z rotacyjnością ostrzeżenia wszystkie formy reklamy kierowanej do publicznej wiadomości muszą być zatwierdzane przez producenta danego produktu leczniczego.

W tym celu prosimy o kontakt pod adresem mailowym: agnieszka.mykytyn@orifarm.com

Prosimy o podanie nazwy produktu, wielkości opakowania, planowanej daty publikacji, tytułu i miejsca publikacji, gdzie będzie zawarta/użyta reklama i przez jaki czas, dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej za przygotowanie reklamy.

Przesłanie wiadomości na w/w adres email oznacza  zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Spółkę Orifarm Healthcare w celu realizacji danej reklamy.